Foto’s jaaroverzicht 2009

Overzicht van 2009.

In dit jaar werd het onderhouden van de website over genomen door Jeanette Terpstra dus in dit overzicht is vanaf april.

April

De biljartclub had zijn slot avond,de kaatsvereniging maakte het seizoen bekend en er was weer een super gezellige koninginnedag

Mei

Een drukke maand voor de kaatsliefhebbers elke zaterdag stond er wel een wedtrijd gepland.

Maar natuurlijk was er ook weer 5 mei een dag die gevierd werd in Oosternijkerk met een rondgang door het dorp door de drumband.

Koerbal had in deze maand zijn slotavond zo ook de knutsel.

Mensen die van wandelen houden konden weer volop mee doen aan de avond 4 daagse en de gym bestaat 50 jaar.

En de jeugd van de Ropa Boy’s hadden ook hun afsluiting van het seizoen

Juni

Er worden in deze maand afspraken gemaakt wat betreft het schoonhouden van het fietspad.

De Burgemeester brengt een bezoekje aan Oosternijkek en ja hoor het kaatsen blijft lekker doorgaan.

Buurten Volleybal 2 avonden word er volop gespeeld. en een Barbecue georganiseerd door Dorpshuis de Terp.

Juli

Voor veel buurten is deze maand de maand om gezellig met elkaar een leuke avond er van te maken.

Het Dorphuis de Terp krijgt een nieuwe vloer en er is wateroverlast in Oosternijkerk

Sommige bewoners van Oosternijkerk hebben het geluk dat ze in een vliegtuig kunnen stappen en dat ze een rondje boven Oosternijkerk kunnen maken en daarbij denken ze ook even aan de website en sturen dan geweldige foto’s op.

Augustus

Officiële opening accomodatie vv Ropta Boys.

Op zaterdagmorgen 29 augustus nemen Bote en Annie Van Dellen afscheid van alle trouwe klanten.

Voor een ieder die persoonlijk even afscheid wilde nemen van de familie Van Dellen was er in de oude bakkerij koffie en natuurlijk overheerlijke oranjekoek!.

Familie Van Dellen, bedankt voor jarenlang vers brood en alle andere lekkernijen.

We zullen de warme bakker in ons dorp wel missen.

De vakanties zijn voorbij er het verenigingleven begint weer volop.

Koersbal,kaarten,Oars Aktyf en de gym gaan weer beginnen aan een nieuw seizoen.

Oktober

Koersbal en klaverjassen een mooie bezigheid in deze maand maar ook aan de kleintjes word gedacht. Zo is er weer een kinder disco en voor de oudere jeugd een spokentocht

November

Playbackshow in Oosternijkerk Sint maarten, intocht van sinterklaas en natuurlijk kaarten en koersbal.

De ingredienten van de maand november

December

Een spannende maand voor voor de kleine bewoners uit ons dorp en sinterklaas had het er maar druk mee.

Een bezoekje op school alle schoentje vullen en dus stuurde hij een paar pieten naar de gym.

Natuurlijk worden we weer regelmatig op de hoogte gehouden hoe de stand van zaken is bij koerbal en kaarten.

En dan oud en nieuw.

Een mooie afsluiting van het jaar 2009.