Foto’s jaaroverzicht 2010

Jaaroverzicht 2010

Januari.

Trijntje van Dekken, de naam zal u misschien niet zeggen maar in deze maand stelde zij zich voor als buurtagente van ons dorp. In deze maand was de groencommissie ook druk bezig in reedridersbosk. Lestijden van de gym veranderen en er werd natuurlijk weer een schaatsavond georganiseerd door de schaatsvereniging. Het kaarten Mei nocht en Wille in het Dorpshuis de Terp is in deze maand in volle gang met natuurlijk de wekelijkse uitslagen op de site. En er werd geschaatst in Oosternijkerk en dat was erg lang geleden dat men dat op de ijsbaan kon doen

Februari

Het begint een beetje een traditie te worden in Oosternijkerk om zo in de wintermaanden 1 keer met z’n allen te kunnen eten in het dorpshuis de Terp. Natuurlijk wordt er een goed doel gesteund namelijk Sviatoslav.

En voor het eerst was er een sjoelavond in het Dorpshuis de Terp. Mei nocht en Wille kaarten nog vrolijk verder in deze maand

Maart.

Voor op onze site een wat saaie maand Mei nocht en Wille is nog druk aan het kaarten en er was het lente matinee in Dorpshuis de Terp maar wat de andere verenigingen hebben gedaan geen idee.

April

Dorphuis de Terp organiseerde een bingoavond en koersbal beëindigde het seizoen 2009/2010.Voor de kinderen was het zoeken geblazen, ze moesten namelijk paaseieren zoeken.

Koninginnedag moeten we deze maand niet vergeten en de bouwplannen van Oosternijkerk worden bekend gemaakt.

Mei nocht en Wille weet van geen ophouden en kaart nog vrolijk door en in een nieuwe babbel volgen we een tuin.Mei

Er wordt gewandeld in ons dorp. De jaarlijkse avondvierdaagse wordt in deze maand gelopen en natuurlijk vieren we 5 mei. Dit jaar word het heel feestelijk gevierd in ons dorp

Het kaatsseizoen barst weer los en voor de knutsel is het seizoen weer afgelopen. net zoals voor de Biljartclub ‘de Terp’

Autobedrijf Postma bestaat 15 jaar

Het kaatsseizoen is op zijn hoogte punt en dan hebben we nog het dorpsfeest.

Juli en augustus.

Oosternijkerk zit in een komkommertijd.

September

En dan ineens barst alles weer los. Koersbal is begonnen het kaarten gaat weer van start en de gym begint ook weer.

Oktober.

Er wordt gefietst georganiseerd door de kerk.

Mei nocht en Wille, de kaartclub in Oosternijkerk, stuurt wekelijks de uitslagen en dit seizoen met foto’s en zo ook van het koersbal worden er geregeld uitslagen en foto’s op de site geplaatst. Het Dorpshuis de Terp organiseert een rummikub avond wat een groot succes is.

November.

In deze maand is er een spokentocht georganiseerd door het Terpke.

Door slechte weer omstandigheden kon de lampionnen optocht op 11 november niet door gaan. Wat wel door blijft gaan is het kaarten en koersbal. Bijna wekelijks komen de uitslagen en foto’s op de site te staan. Het bedrijf van Kammen organiseerde voor klanten,vrienden en personeel een groot feest. En onze dorpswinkel kreeg een heuse metamorfose. Er is deze maand een Playback show geweest in ons dorp.

En wat ik niet moet vergeten is dat de Sint een bezoekje heeft gebracht aan Oosternijkerk.

December

Om in de kerstsfeer te komen was

er een kerstfair in het Dorphuis de Terp. En er kan deze maand weer geschaatst worden.

Vandaag is het 1 ste kerstdag en wij wensen u nog een fijn kerst weekeinde en een mooi 2011. Een vriendelijke groet A Stolk en J.A Terpstra.