De voorbereiding 24-06-2010

11:00 Nog even snel vanmorgen door het dorp geweest en ja wat ga je dan doen alle straten zijn nu klaar en om nu alles gelijk mooi op de foto te zetten?Ik heb er voor gekozen om te filmen deze keer, je kan wel heel veel zien maar de leuke dingen die er staan laat ik op deze manier wel weg. U begrijpt het dus wel, een bezoekje aan Oosternijkerk is zeker een must, wilt u alles goed kunnen zien.

14:00 In het programmaboekje staat dat de kinderen vanavond de ballonnen kunnen oplaten. Natuurlijk moeten die ook allemaal opgeblazen worden, dichtgeknoopt en voorzien worden van een kaartje.

Vanmiddag, klokslag 14:00, is het dorpsbelang en de feestcommissie aan de slag gegaan. Nadat ik daar een paar foto’s en een filmpje had gemaakt ben ik even bij de familie Mook geweest. Eindelijk hadden ze een moment van rust. Vanmorgen leek het net alsof mensen hun kerstinkopen moeten gaan halen, zo druk was het geweest. Vanavond de optocht, het oplaten van de ballonnen en het feest is geopend.

De voorbereiding 23-06-2010

Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover.Vandaag ben ik maar vroeg op de fiets gestapt en heb mijn rondje door het dorp maar weer eens gemaakt.Jeetje wat er allemaal is gebeurd de afgelopen dagen en toen ik vanavond nog even was te wandelen met de honden was het overal een optilling van mensen.Morgenvroeg, de laatste puntje op de i en dan kan het feest beginnen.Natuurlijk zijn er weer foto’s gemaakt en hebben inwoners van Oosternijkerk zelf ook foto’s ingestuurd.Kijk en geniet.

De voorbereiding 21-06-2010

Rondje Oosternijkerk en foto’s tijdens de opbouw van het geheime project van de heren Postmus en Jensma.

De voorbereiding 19-06-2010

Met het vooruitzicht dat Nederland vanmiddag een voetbal wedstrijd moest spelen ben ik vanmorgen maar op pad geweest door het dorp.

Op de Griene wei waren ze druk bezig met de palen en zo ook op de Nijbuorren. Volgens Beeksma was dit zijn mooiste kant en dus hebben we

dat voor u vastgelegd.

En op deze straat was er zelfs een hoekje ingericht voor koffie.

Natuurlijk moest ik ook even kijken hoever de heren Postmus en Jensma waren met hun geheime project. En als laatste de Buorren. Alle palen zijn gisteravond geplaatst. Morgen is het zondag dus veel zal er niet in het openbaar gebeuren. Maandag maar weer eens verder kijken hoe de stand van zaken dan is.

De voorbereiding 18-06-2010

Vanmiddag toen ik door het dorp heen liep dacht ik nog “geen foto’s vandaag”. Toch vanavond maar op de fiets gestapt en ja hoor. De Buorren was al druk bezig.Het gras op het feestterrein is gemaaid.En volgens de heren Postmus en Jensma is dit een geheim project, nou dat zullen we morgen dan wel zien.

De voorbereiding 17-06-2010

Nog een week en dan barst het feest gedruis in Oosternijkerk los.

Of het nu komt omdat het Nederlands voetbal elftal moet spelen of omdat het feest programma goed begint. Het zal niets uitmaken, het wordt waarschijnlijk weer een onvergetelijk weekend.

Maar een feest is niet zonder goede voorbereiding, ik denk dat er in heel veel schuren en hokjes al de nodige uurtjes zijn door gebracht.

Helaas hebben we daar geen foto’s van, ja alles wordt in het diepste geheim gemaakt.

Wel kan ik u de komende week de opbouw van de straten laten zien door middel van foto’s en ook hoe het Dorpsbelang met de commissie, die daar voor is in gesteld, zich inzetten om dit feest op rolletjes te laten verlopen.

Dus vanavond op de fiets door het dorp.

Het feestterrein ligt er nog verlaten bij