Kleurrijke Oranje optocht

Om 9.00 uur werd de Oranje optocht met muziek en drum door het dorp gehouden.  Veel kinderen en ouderen hadden hun best gedaan om er zo mooi mogelijk uit te zien.
Voor de jury was het erg moeilijk om de mooiste er uit te kiezen.
De prijzen zijn gegaan naar:
1. Remco Eelkema en Rieneke van der Heide met de gouden Koets
2. Iverne van der Velde als koningin.
3. Ilse Reitsma met de prachtig versierde skelter

Lintje voor Reinder Tolsma

In Friesland zijn vrijdag ter gelegenheid van Koninginnedag 107 lintjes uitgereikt. Eén daarvan was voor Reinder Tolsma, bij ons beter bekend als meester Tolsma.

Reinder Tolsma is auteur van diverse boeken over de geschiedenis van de gemeente Oosternijkerk en diverse verenigingen en organisaties binnen die gemeente. Als zodanig was hij auteur van “Hark ris wat kinne dy mannen spylje” (100-jarig jubileum van de Brassband UDI te Oosternijkerk); auteur van een boek over 125 jaar Christelijk Onderwijs in Oosternijkerk; auteur van het boek “Kan er iets goeds uit Nazareth zijn” (75 jaar UDI); mede-auteur van “Een geschiedenis van Oosternijkerk” en mede-auteur van “Als dat niet het doel is” ……. Het Samen op Weg-proces in Oosternijkerk.

Van 1981 tot 2004 was hij oprichter en eindredacteur van de Dorpskrant te Oosternijkerk. Als zodanig was decorandus verantwoordelijk voor de lay-out, de eindredactie en schrijver van diverse artikelen over het Oosternijkerk van weleer. Hij levert nu nog altijd historische artikelen aan.

Van 1986 tot 2011 was hij medeoprichter, eindredacteur van het verenigingsblad “De Sneuper” van de Historische Vereniging te Oosternijker. In de periode 1979-2012 organiseerde betrokkene drie dorpsreünies in Oosternijkerk.

Dorpsfeest

Geheime projecten.Ja ja in Oosternijkerk is iedereen weer bezig met het dorpsfeest.

In het diepste geheim zal het 1 en ander weer in elkaar gezet worden door de Bob de bouwers van ons dorp.

We gaan nog even de komende tijd terug naar 2010.