Nog even en we zijn 2016.
Het afgelopen jaar heeft u veel foto’s gezien van Oosternijkerk.

Soms gelijk herkend, andere weer niet maar uit de reacties vanuit het dorp was het erg leuk om Oosternijkerk op deze manier te zien.

Natuurlijk zijn er het afgelopen jaar ook weer de nodige dingen gebeurd wat natuurlijk “Talk of the town” was.

Denk hier bij aan de verruiming van de openingstijden van onze supermarkt,.

Een bloemenzaak welke werd geopend in een voormalige bakkerszaak,.

lady’s night waar we in de eerste instantie eigenlijk geen idee van hadden wat dat zou gaan worden maar bleek een groot succes te zijn.

50 jaar Ropta Boys werd uitbundig gevierd.

Een brand op de Bourfinne.

Natuurlijk waren er ook de gewone standaard dingen zoals Koningsdag, 5 mei, avondvierdaagse enz enz

Ik zal vast wel wat vergeten maar u ziet het vast terug in het foto album.

Wat er in 2016 op stapel staat is natuurlijk het dorpsfeest.
En voor de rest?

Geen idee, laten we ons maar verrassen wat er het komende jaar in Oosternijkerk gebeurd.

Ik zal in ieder geval mijn best proberen te doen om het in beeld te brengen op deze pagina.
Bij deze wens ik u allen een goede jaar wisseling en geniet nog even van de foto’s van 2015.
Groetjes Jeanette

Oppaskinderen gezocht!

Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Frietsen Havinga en ik ben 24 jaar.
Sinds oktober woon ik aan de Siercksmawei 18 te Niawier. Vanaf 2013 ben ik gastouder.
In totaal pas ik nu op 14 kinderen door de week verspreid, maar er kunnen wel meer kinderen bij! De jongste is 8 maand en de oudste is 9 jaar. Ik werk via Sisa kinderopvang, dan zijn kosten van kinderopvang gedeeltelijk aftrekbaar.

Zoekt u oppas voor uw kind/ kinderen?

Bel of kom gerust eens langs,

Groetjes Frietsen
tel: 0615217645

Intocht Sinterklaas

Ladies night in Oosternijkerk.

13-11-2015

Op de rode loper naar binnen lopen,een welkoms drankje bij binnenkomst en een heerlijk ontspannen sfeer.

Dag van de Mantelzorg

Op woensdag 18 november  is de jaarlijkse Dag van de Mantelzorg voor inwoners van Dongeradeel. Deze dag wordt door de gemeente financieel mogelijk gemaakt en is bedoeld om mantelzorgers eens even in het zonnetje te zetten. Erkenning en herkenning zijn de kernwoorden van deze dag.

Een stamppotbuffet met aansluitend een toneelvoorstelling in Het Bolwerk te Dokkum, aanvang 17.30 uur.  De dag is vrij toegankelijk.

Meer info Uitnodiging Mantelzorgdag Dokkum

Jong kookt voor oud

Op vrijdag 23 oktober jl. organiseerden de jeugdclubs in samenwerking met het Dorpsbelang “Jong kookt voor oud”.  Mede door de hulp van onze kok Mark Boersma en de vrijwilligers van Dorpshuis “De Terp” werd dit een groot succes! De jeugd van 12-14 jaar hebben geholpen met het maken van het 3-gangen diner, het verzorgen van de bediening, uitserveren van de gerechten en natuurlijk de schoonmaak achteraf. Ze hebben zich als gastheren en gastvrouwen opgesteld en er voor de gasten een geweldig avond van gemaakt. Jeugd van Oosternijkerk, het was top!