Langgrousterwei, 1918. Links café Het Hoekje, hier met klimop maar op andere foto’s soms ook zonder. In dit pand is al sinds 1834 een herberg gevestigd. Het huis rechts is in 1906 gebouwd en was in eerste instantie bedoeld voor gasten van de herberg, later woonde de gewezen herbergierster er zelf. Het torentje hoort bij het gereformeerde kerkgebouw, gesticht na de doleantie in 1890. Sinds 2005 wordt het gebouw “De Bining” genoemd en hoort het bij de Protestantse Gemeente Oosternijkerk. Verderop in deze straat, maar op de foto niet zichtbaar, werd in 1868 de christelijke school gebouwd. Het huidige gebouw, de Foeke Sjoerds Skoalle genoemd, is van 1950 maar werd verschillende keren verbouwd en uitgebreid.

Hoek Langgrousterwei-De Buorren anno 2016