Oosternijkerk het Slimste Dorp?

In oktober 2016 gaat in Friesland de kennisquiz ‘Het Slimste Dorp van Friesland’ van imagesstart. Hierin wordt een ieder dorp uitgedaagd om via verschillende rondes het slimste dorp van de provincie Friesland te worden. De quiz is qua niveau te vergelijken met het bordspel Triviant en bestaat uit 80 vragen over muziek, geschiedenis, sport, Friesland, wetenschap en diverse algemene kennis. Een team dat meespeelt moet uit 5 personen bestaan, ongeacht samenstelling en leeftijd. Iedereen kan dus meedoen!

Wij hebben Oosternijkerk ook aangemeld om hieraan mee te doen. Natuurlijk omdat het vast een hele gezellige en leerzame avond wordt, maar ook omdat     er een geldbedrag te winnen valt wat weer in ons eigen dorp worden geïnvesteerd. (Ook het winnende team ontvangt een prijs). En niet te       vergeten de eer om als Slimste Dorp van Friesland bekend te staan!

Zaterdagavond 15 oktober a.s. om 19.30 uur zal de quiz (voorronde) gehouden worden in dorpshuis De Terp. De opgegeven teams uit Oosternijkerk spelen dan tegen elkaar. Het team dat deze avond als slimste uit de bus komt zal het in de volgende rondes moeten opnemen tegen de slimste teams uit andere deelnemende dorpen.

Lijkt het je leuk en/of denk je hét team samen te kunnen stellen dat Oosternijkerk op de kaart gaat zetten? Geef je dan op vóór 1 oktober op via het email adres: jthemmenwestra@gmail.com.