Intocht van Sinterklaas in Oosternijkerk

Ik vraag mij af hoe vroeg de kinderen vanmorgen wakker waren want zeg nu zelf het is toch niet niks dat Sinterklaas in jou dorp komt en een feestje geeft.

Rond half 10 hoor je dat de drumband al spelen en dan weet je dat het bijna zover is. Iets wat gespannen word er een stukje door het dorp gelopen, achter de drumband aan.

Bij Piet de Boer komt ineens Sinterklaas.uit de winkel. Gezellig loop hij mee in de stoet en maakt met een ieder een babbeltje. Aangekomen bij het Dorpshuis is het dan eindelijk zover. Het feest van Sinterklaas.

De tekeningen worden als cadeau gegeven, er word gezongen en je mag spelletjes doen met de pieten. Natuurlijk is er voor iedereen ranja en een zakje chips maar het leukste is dat je zelf ook nog een cadeautje van Sint krijgt.

Kortom het was een prachtige morgen en ik denk dat Sint heel tevreden is over de kinderen uit Oosternijkerk.