Oproep: Vul enquête over bereikbaarheid Oosternijkerk in

Binnenkort ontvangen de inwoners van Oosternijker een belangrijke brief in de brievenbus.

De provincie Fryslân vindt de bereikbaarheid van haar dorpen op het platteland erg belangrijk. Via het openbaar vervoer blijven dorpen bereikbaar. De provincie is verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Fryslân. Zij geeft een opdracht aan een vervoerder om het openbaar vervoer te verzorgen. In Oosternijkerk is dat Arriva.

De provincie Fryslân wil dat er wordt nagedacht over hoe het busvervoer er in de toekomst uit komt te zien. Daarom wil ze een aantal dorpen in de provincie onderzoeken. Eén van de dorpen is Oosternijkerk. De provincie vindt dat het dorp Oosternijkerk een goed beeld schetst voor een groot deel van de Friese dorpen vanwege haar ligging en de huidige busverbinding. Samen met de gemeente Dongeradeel wil de provincie de ervaringen en belevingen van inwoners over het openbaar vervoer naar boven halen.

Voor wie?

Het onderzoek bestaat uit twee onderdelen. Een enquête onder alle inwoners van 12 jaar en ouder en diepte-interviews met 10 à 15 inwoners van het dorp. Deze brief gaat alleen over de enquête.

De enquête is bedoeld voor iedereen, dus zowel voor mensen die de bus (soms) gebruiken als voor mensen die de bus nooit gebruiken. Er wordt één brief per huishouden gestuurd. Omdat wij de ervaringen met het openbaar vervoer zo goed mogelijk in beeld willen brengen, stellen we het zeer op prijs dat iedereen van 12 jaar en ouder die op dit adres woont, de enquête invult.

Wat gebeurt er met uw gegevens en de resultaten?

We gaan zorgvuldig met de resultaten en de gegevens om; de gegevens worden voor geen enkel ander doel gebruikt. De provincie Fryslân gebruikt de resultaten uiteindelijk om een beter beeld te krijgen van de mobiliteit en het gebruik van busvervoer in Oosternijkerk.

Hoe?

U kunt de enquête gewoon thuis op de computer invullen. Dit doet u door de link uit te brief te gebruiken. Vervolgens komt u direct op de webpagina waar u de enquête in kunt vullen. Het invullen van de enquête duurt ongeveer 10 minuten.

Heeft u zelf geen computer of internet? Dit is geen probleem, u kunt een papieren vragenlijst invullen bij  het dorpshuis “De Terp”.  Op donderdag 15 december zijn wij tussen 14.00 en 20.00 ook aanwezig om u te helpen bij het invullen van de enquête. Samen doorlopen wij dan de vragen en vullen we de enquête in.

Heeft u problemen met de vragenlijst of heeft u andere vragen over het onderzoek? Op werkdagen kunt u tussen 9:00 en 17:00 bellen met Jeroen Quee: 088 – 811 55 87. U kunt uw vragen ook mailen naar: Jeroen.Quee@sweco.nl

Wij hechten veel waarde aan uw mening.

Omdat de provincie veel belang hecht aan een hoge deelname van het onderzoek worden onder alle deelnemers in Oosternijkerk drie cadeaubonnen van € 50,00 verloot. Wilt u in aanmerking komen voor een cadeaubon, laat dan na het invullen van de enquête uw naam, adres, e-mailadres of telefoonnummer achter. Wij nemen contact met u op als u de winnaar bent.

Wij danken u bij voorbaat vriendelijk voor uw medewerking!

Met vriendelijke groet,

Provincie Fryslân