Wakker blijven voor een goed doel

Mensen willen helpen en dat in een land hier ver vandaan. In Oosternijkerk is dat zo door de jaren heen iets heel normaals geworden. De afgelopen jaren is er veel jeugd in landen geweest om ook daadwerkelijk wat te gaan doen. Ook voor dit jaar is er weer jeugd die naar een land gaan waar hun hard hulp nodig is. Natuurlijk zitten er aan de reis en het verblijf kosten vast en vandaag is het daarvoor klusjes dag.

24 uur lang is de jeugd bezig om klusjes te doen welke betaald worden.

Dit draagt bij aan het goede doel.

Vanmorgen zo rond een uur of 6 heb ik even om het hoekje gekeken in het lokaal. Dat is de thuishaven voor iedereen. Afgelopen nacht heeft men de kroeg in Metslawier schoongemaakt, zijn ze aan het koperpoetsen geweest in het lokaal en nog meer van dat soort klusjes.

Om de tijd een beetje door te komen is er niet alleen gewerkt, ook werd er gedanst. Dit alles om wakker te blijven.

Vanaf vanmorgen 10:00 is het mogelijk om de auto te wassen en daar zal waarschijnlijk heel veel gebruik van worden gemaakt.

Tot 17:00 zal er nog veel gedaan worden in Oosternijkerk. Tuinen zullen er bijzonder mooi uit komen te zien, auto’s die glimmen als een keutel in de maneschijn en dit alles dankzij de inzet van de jeugd met als einddoel een ander te helpen.