De voorbereidingen voor de Reünie

De voorbereidingen voor de Reünie op 15 september 2012 vorderen gestaag. Grote delen van het dagprogramma zijn al ingevuld en over de laatste onderdelen is intensief contact met allerlei mensen en instanties, maar……

Wat is een Reünie zonder (voldoende) deelnemers??!!

Er zijn momenteel weliswaar 730 adressen van oud-inwoners van ons dorp bekend en aangeschreven, maar er hebben zich in totaal maar 300 mensen opgegeven als deelnemer, waarvan 30 uit ons eigen dorp! Dat kan toch niet de bedoeling zijn van een Reünie, het gaat toch om de ontmoeting tussen inwoners en oud-inwoners, handen schudden, herinneringen ophalen, hernieuwde contacten leggen. De oud-inwoners komen hier natuurlijk om elkaar te ontmoeten, maar zeker ook om de mensen die in ons dorp zijn blijven wonen, nog eens te zien. Het zou toch vreemd zijn als oud-inwoners hier komen en de eigen dorpsgenoten niet in de tent van de Reünie tegenkomen?

De reüniecommissie heeft nog hoop dat er mensen zullen zijn die zich op het allerlaatste moment opgeven, maar de officiële einddatum waarop ingeschreven kon worden, 1 juni, is intussen al verstreken. Er dreigt dus een grote financiële strop aangezien de commissie uitgegaan is van 600 reünisten. Ter vergelijking: in 1991 waren er 750 (oud-)Oosternijkers die aan de Reünie deelnamen. U zult begrijpen dat kosten als de huur van tent, verlichting, brandstof, aggregaten, geluidsinstallatie enz. even hoog blijven, of er nou 300 of 600 mensen gebruik van maken!

De commissie heeft daarom noodgedwongen de volgende oplossing bedacht en hoopt dat de mensen in ons dorp solidair zijn en massaal gehoor zullen geven aan deze oproep!

Oosternijkerkers kunnen voor € 25,- deelnemer aan de Reünie worden en mogen daarvoor de hele dag in de tent zijn, uitgezonderd van 12 tot 13 en van 18 tot 19 uur als de reünisten de lunch en de warme maaltijd gebruiken. ’s Ochtends is er wel koffie met gebak voor deze deelnemers en ook ’s avonds kunnen zij in de tent naar gezellige muziek van de band ‘Sunshine’ luisteren, een dansje wagen en de reünisten de hand ten afscheid drukken. De normale prijs voor een bezoek aan het avondprogramma is € 7,50. Wel hoopt de Reüniecommissie dat er nog steeds Oosternijkerkers zullen zijn die voor € 42,50 reünist willen worden, immers ook tijdens de lunch kan er naar hartelust worden doorgepraat en hoeft een goed gesprek niet afgebroken te worden omdat de Oosternijkerkers thuis moeten eten. Trouwens, de mooie tas met inhoud die elke 42,50-reünist krijgt, blijft de moeite waard als aandenken!

De Oosternijkerkers die voor € 25,00 willen deelnemen moeten zich zo snel mogelijk opgeven bij de commissie en het deelnemers-bedrag overmaken op nummer

1662.78.610 t.n.v. Reünykommisje Easternijtsjerk

Een tweede punt waar wij uw aandacht voor vragen is het inleveren van een bijdrage aan het september-reünie-nummer van De Doarpsskille. Er zijn weliswaar een tiental verhalen ingeleverd, maar daarmee is nog geen Doarpsskille te vullen. Schroom dus niet en lever een bijdrage in de vorm van “Mijn eigen aandenken aan Oosternijkerk”. Er zijn vast genoeg onderwerpen te bedenken waar over te schrijven is: geboortehuis, verenigingen, school, kattekwaad, sterke verhalen die verteld werden op de oude-mannen-bank, enz.

De verhalen kunnen ingeleverd worden, graag met foto, bij:

r.tolsma01@knid.nl of dieta@knid.nl.

image

Mocht u contact willen opnemen met de Reüniecommissie dan kan dat via de bekende namen Aline de Beer, Antsje Kuiper, Theo Dorhout, Lolke Bergema, Dries en Hillie Faber, Renske de Weger en Reinder Tolsma of via reunieoosternijkerk@gmail.com.