Huiskamerbieb

Huiskamerbibliotheek Oosternijkerk voor iedereen

Op 13 mei was de opening van Kindcentrum de Wrâldwizer met daarin een prachtige huiskamerbibliotheek. Oosternijkerk heeft nu dus een eigen bibliotheek, hoe bijzonder is dat! Iedereen kan er boeken lenen, of u nu lid bent van de bibliotheek of niet. Op deze manier zijn boeken altijd binnen handbereik, iets wat de school en Bibliotheken Noord Fryslân erg belangrijk vinden.

5 dagen open

Op maandag, dinsdag en donderdag van 8.00 tot 17.00 uur is de bibliotheek in school geopend. En op woensdag en vrijdag van 8.00 tot 12.30 uur. Om boeken uit de huiskamerbibliotheek te lenen, hoeft u niet lid te zijn van de bieb. Iedereen kan er dus gebruik van maken. U kunt gewoon zelf boeken uitzoeken, meenemen en op een later moment weer inleveren. De boeken hoeven dus niet gescand of geregistreerd te worden, lekker makkelijk dus. Naast het lenen van boeken bent u van harte welkom om een krantje te lezen of een bakje koffie te drinken. Ook is er een laptop voor het opzoeken van informatie op internet.

De huiskamerbibliotheek is in school waar ook leerlingen aan het werk zijn. De Wrâldwizer en Bibliotheken Noord Fryslân stellen het op prijs dat bezoekers hier rekening mee houden.

De bieb is meer dan boeken
De bibliotheek van nu is meer dan boeken alleen. Naast de huiskamerbibliotheek heeft Bibliotheken Noord Fryslân 15 bibliotheken. In deze bibliotheken kunt u terecht voor vragen over online zaken regelen met de overheid en voor het beter leren lezen, schrijven en computeren. Ook is er in Bibliotheek Dokkum een juridisch en digitaal spreekuur. Deze dienstverlening is gratis en voor iedereen. In de huiskamerbibliotheek is geen bibliotheekmedewerker aanwezig. Heeft u vragen over de dienstverlening van de bibliotheek? Dan kunt u terecht in Bibliotheek Dokkum, kijken op ontdekdebieb.nl of bellen/mailen met onze klantenservice via 088 – 16 56 123 of info@bnfrl.nl.