Maaltijdproeverij in Oosternijkerk

Afgelopen donderdag 6 november heeft Thuisleven in samenwerking met Van Smaak , een maaltijdproeverij georganiseerd. De maaltijdproeverij werd gehouden in Dorpshuis De Terp in Oosternijkerk.

Om 11.00 werden er 21 gasten, onder het genot van een kopje koffie/thee, van harte welkom geheten door Dirkje Zijlstra.
Daarna gaf Laura Westra een kort verslag over de werkwijze van Van Smaak en presenteerde het menu. Het menu werd geserveerd in buffetvorm en men had de keuze uit rijst met een lekker saus, aardappelen/puree, rode biet, tuinbonen en een stukje vlees en een toetje na.

De gasten lieten zich de maaltijd goed smaken en hebben na afloop een enquête formulier ingevuld. Daaruit blijkt dat er wel belangstelling is om dit gebeuren eens in de 3 maanden te herhalen. Gasten kwamen ook uit de dorpen rondom Oosternijkerk. Het was een gezellig samenzijn, waar eten en elkaar ontmoeten centraal stonden.
Reacties waren dan ook: het was gezellig, voortreffelijk eten, en voor herhaling vatbaar.
Namens THFL waren Anneke Swart, Anneke Dijkstra, Annie Jepkema en Fokje Torensma aanwezig.
We zijn nu van plan om ook een maaltijdproeverij in Ee op te zetten, dit zal dan april 2017 plaatsvinden, met als doel om dit 1 x per drie maanden te herhalen.