2016 begon behoorlijk glad, we konden schaatsen in de straten.

Er werd kennis gemaakt met de dartclub van Oosternijkerk, welke een darttoernooi hield.

Voor de 10 de keer op rij werd door de club een darttoernooi georganiseerd en wie dacht dat er geen kip op af kwam had het wel degelijk mis.

Waren er bij het eerste toernooi 3 borden, nu waren het er 13 en het aantal inschrijvingen was 115.

Op facebook maakten we kennis met foto’s van Reinder Tolsma.

Zo mooi hoe Oosternijkerk werd bekeken in het verleden en natuurlijk waren er de dagelijkse foto’s welke u even aan het nadenken heeft gezet waar dat ook alweer was in Oosternijkerk.

Op koningsdag werd er een heuse bakwedstrijd gehouden. Ja heel Oosternijkerk bakt bleek een succes te zijn.

Vele wandelaars waren op de hobbel met de avondvierdaagse en toen was er het dorpsfeest.

Iets waar sommige mensen geen bal van snappen wat daar nu zo leuk aan is maar wij, als mensen uit Oosternijkerk, vinden dit een prachtige periode waar we als dorpsbewoners elkaar weer leren kennen van een geheel andere kant.

Lifestyle Markt “ Rûnom de Donger”  en Het Slimste Dorp van Friesland waren in oktober leuke evenementen om mee te doen of te bezoeken.

En dan was er aan het eind van het jaar natuurlijk Sinterklaas die een bezoekje bracht aan Oosternijkerk.

Dit is in vogelvlucht wat er is gebeurd in Oosternijkerk en natuurlijk zullen er dingen zijn vergeten maar het was weer een onvergetelijk jaar en laten we er in 2017 ook weer een mooi jaar van maken.