Uitnodiging – bijeenkomst openbaar vervoer

UITNODIGING

Busvervoer in de toekomst

Naar aanleiding van de enquête  “Openbaarvervoer Fryslân” van de provincie Fryslân,  die eind vorig jaar naar alle inwoners van Oosternijkerk is gegaan,  is er dinsdag 27 juni om 19.30 uur een bijeenkomst in dorpshuis “De Terp”.

Komt allen!!

De provincie Fryslân vindt de bereikbaarheid van haar dorpen op het platteland erg belangrijk. Via het openbaar vervoer blijven dorpen bereikbaar. De provincie is verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Fryslân. Zij geeft een opdracht aan een vervoerder om het openbaar vervoer te verzorgen. In Oosternijkerk is dat Arriva. Arriva zal ook bij deze bijeenkomst aanwezig zijn.

De provincie Fryslân wil dat er wordt nagedacht over hoe het busvervoer er in de toekomst uit komt te zien. Daarom heef ze een aantal dorpen in de provincie laten onderzoeken door Partoer.

Eén van de dorpen was Oosternijkerk. De provincie vindt dat het dorp Oosternijkerk een goed beeld schetst voor een groot deel van de Friese dorpen vanwege haar ligging en de huidige busverbinding. Samen met de gemeente Dongeradeel wil de provincie de ervaringen en belevingen van inwoners over het openbaar vervoer naar boven halen.

De bijeenkomst is bedoeld voor iedereen, dus zowel voor mensen die de bus (soms) gebruiken als voor mensen die de bus nooit gebruiken.