Ondernemers Club Oosternijkerk

Bron:Peters Foto Nieuws

Ondernemers Club Oosternijkerk (OCO) organiseerde woensdagavond 27 maart een cybertraining welke speciaal gericht was op MKB-ondernemers.

Niet alleen leden waren uitgenodigd maar ook de ondernemers uit omliggende dorpen mochten kosteloos aanschuiven. In totaal gaven zo’n 30 daaraan gehoor en waren naar Dorpshuis de Terp Oosternijkerk in Oosternijkerk gekomen. Pieter Hoogland verwelkomde een ieder namens de OCO.

Doel van deze voorlichtingsavonden tegen cybercriminaliteit is om de verschillende vormen van Phishing sneller te herkennen en ondernemers bewuster te maken van de bedrijfsrisico’s, die kunnen ontstaan na een cyberaanval. Deze criminaliteit wordt een steeds groter probleem en daarom was het ‘’centrum voor criminaliteitspreventie en veiligheid’’ (CCV) als spreker aanwezig om aan de hand van voorbeelden en feiten een ieder bewust te maken dat gevaar dichtbij kan zijn, maar zeker op de loer ligt.

Aan de hand van tips en adviezen is een ieder wijzer geworden en kan alles nog eens rustig nagelezen worden in de folders welke klaar lagen om mee te nemen.

Na afloop kon er bijgepraat en/of genetwerkt worden. Veelvoudig hoorde je de opmerking, ‘’o dat wist ik niet en zit dat zo.’’ Maar ook zaken die wel bekent waren en waar men goed mee omgaat.

Al met al een interessante en leerzame avond.