Het is weer voorbij die mooie zomer.

Na het dorpsfeest was het effe tijd om het fototoestel in de wilgen te hangen. Ja je hebt van die momenten dan ben je er wel even klaar mee.

De vakantie is weer voorbij en een goed moment om een rondje Oosternijkerk te doen. Op het industrieterrein was er weer volop beweging en toen ik in het dorp kwam kon je merken dat Oosternijkerk weer in het “normale ritme” probeerde te komen.

En dan loop ik door het dorp op zoek naar iets wat niet gelijk opvalt maar toch echt in Oosternijkerk is. Ik moest wel lachen, ik zag iets wat aan het dorpsfeest herinnerende. Of het nu vergeten is weet ik niet maar het viel mij in ieder geval op.

Ook hadden de kinderen zich nog prima vermaakt in de vakantie met een “versierde wagen” welke nu stil en verlaten op het erf stond. Ja de kids mochten vandaag weer naar school en voor groep 6 tot en met 8 zal het allemaal een beetje vreemd zijn vandaag, want in plaats dat ze hier in Oosternijkerk naar school gaan is het nu als tijdelijke oplossing naar Niawier.

Natuurlijk word dat nu eerst op de fiets gedaan en het verzamelplek is zoals al jaren de hoeke bij het leugenbankje.

Het was daar vanmorgen dan ook gezellig druk met alle jeugd en ouders en dat zal de eerste week ook wel zo blijven denk ik . De komende weken zal alles weer in het dorp “normaal”zijn. En gaat de zomer van 2019 de boeken in als een bijzonder periode.