Himmeldei

Alle leerlingen, meester en juffen van de Foeke Sjoerds Skoalle hebben er op donderdagmiddag 31 mei voor gezorgd dat het zwerfvuil in de straten, bermen en plantsoenen van Oosternijkerk werd opgeruimd.
De Himmeldei werd georganiseerd door het dorpsbelang in samenwerking met de school en de gemeente zorgde voor het nodige materiaal.
Fanatiek werd er gezocht naar alles wat niet op straat thuis hoorde en menig vuilniszak werd gevuld, al moet gezegd worden dat de inwoners van Oosternijkerk al erg hun best doen om hun dorp schoon te houden, want er bleef nog genoeg ruimte over in de containers !
De kinderen werden nadien getrakteerd op een welverdiend ijsje en ook een rugzakje, beschikbaar gesteld door de gemeente, kon naar huis toe worden meegenomen.

Bevrijdingsdag rondgang door het dorp

Op bevrijdingsdag was er een feestelijke optocht door het dorp met de drumband UDI en de gymnastiekvereniging S.S.S.