Jeugdhonk ’t Terpke

Nu het einde van het jaar weer in zicht komt en de bekende feestdagen weer voor de deur staan, willen wij via dit verslag terugblikken op wat er het afgelopen jaar allemaal in en om het jeugdhonk heeft plaatsgevonden. Wij hebben in ieder geval niet stilgezeten.

Teatspartij Op zaterdag 29 juli organiseerde het jeugdhonk samen met de kaatsvereniging de ‘Jeugdhonk Oosternijkerk Teatspartij’. Met 10 parturen op de lijst kon er mooi in twee poules worden gespeeld.

Het weer hadden we deze keer gelukkig mee, dat was bij het straatkaatsen vorig jaar wel anders, al stond de wind voor sommigen iets te hard. Er werd fanatiek gestreden en uiteindelijk gingen de kransen mee met Durk Slager, Hidde Torensma en Marten Heeringa. De middag werd afgesloten in het jeugdhonk onder het genot van een hapje en een drankje. Wij kijken terug naar een geslaagde dag en wat ons betreft is deze teatspartij dan ook voor herhaling vatbaar!

Onderhoud Ook hebben wij deze zomer weer gepakt om de buitenkant van het jeugdhonk onder handen te nemen. Allereerst hebben wij alle tegels schoongemaakt en het onkruid aan de voorzijde van het jeugdhonk verwijderd, waarna we de zijkant opnieuw hebben bestraat. Dit zodat wij hier zomers mooi kunnen zitten. Met vele handen zijn wij twee zaterdagen bezig geweest en het resultaat mag er dan ook zijn. De zaterdag werd afgesloten met een BBQ voor iedereen die mee heeft geholpen. Natuurlijk mochten wij deze dagen ook wat gereedschap en materieel lenen van enkele dorpsgenoten. Hierbij willen wij dan ook iedereen bedanken die op welke manier dan ook een steentje heeft bijgedragen! Tevens zijn het afgelopen jaar de kozijnen aan de voor- en achterzijde van het jeugdhonk voorzien van kunstof. Voor het komende jaar willen wij de zijkant ook nog voorzien van kunstof kozijnen en daarnaast willen wij ons terrasje wat knusser maken. We hebben nog wel wat te doen dus.

Muntautomaat Vanaf deze zomer zijn wij ook gaan werken met consumptiemunten. Wij hebben hiervoor een muntautomaat aangeschaft, zodat er geen contact geld meer in het jeugdhonk ligt.

Tot slot! Zoals we al zeiden, gaan we weer richting het einde van het jaar en dus ook richting Oud en Nieuw. Uiteraard is het jeugdhonk weer open op Oudjaarsdag en met 2 Xbox-en en verschillende bordspellen is er, naast vuurwerk afsteken, dus genoeg te doen de hele dag. Ook dit jaar verzorgen wij als jeugd weer het dorpsvuurwerk. In de week van 15 t/m 23 december komen wij bij de deuren langs om een vrijwillige bijdrage te vragen.

Op 1 januari zal rond 00:45 uur het vuurwerk worden afgestoken. Daarna zijn natuurlijk alle dorpsgenoten welkom om samen met ons het nieuwe jaar feestelijk in te luiden. Wil je niets missen en op de hoogte worden gehouden van alle berichten volg ons dan op Facebook: @jeugdhonkoosternijkerk Het bestuur, Eddy Rolf, Anne Wieb Dijkstra, Hillebrand Tanja, Thom van der Mossel